Interessant:

Mobieltje ontploft bij herladen

nieuws 1 februari 2008 om 09:30

In Ghana is het mobieltje van een jongeman ontploft tijdens het herladen. De telefoon stond in de herlader toen hij werd gebeld. De jongeman nam de telefoon vervolgens op, terwijl die nog in de herlader zat geplugd.

Tijdens het telefoneren kreeg hij een elektrische schok, waarna hij door de kracht ervan tegen de grond gesmakt werd. Zijn ouders hoorden het lawaai en troffen de jongen bewusteloos aan, met een zwakke hartslag en verbrande vingers. Zij brachten de jongen snel naar het ziekenhuis, maar hij was al overleden voordat hij er aan kwam.

In 2007 waren er eerder verhalen in het nieuws over ontplofte mobieltjes in Zuid-Korea, India en China, maar veel van deze verhalen zijn discutabel en moeilijk te verifiŰren.

ModernGhana.com