Interessant:

Dood door GSM-batterij discutabel

nieuws 3 december 2007 om 09:30

In Zuid-Korea is een man overleden, waarvan men eerst vermoedde dat hij gedood was door de exploderende batterij van zijn gsm. Het bleek echter een ongeluk. De man werd gevonden met een gesmolten mobieltje in zijn zak.

De man werkte in een steengroeve. Een dokter zag dat hij een brandwond op zijn borstkas had en dat zijn ribben en ruggengraat waren gebroken. Daarop kwam de arts met de bewering dat het mobieltje zou zijn geŰxplodeerd en de man zijn hart en longen zou hebben beschadigd.

De Sydney Morning Herald berichtte echter dat een andere medewerker in de steengroeve inmiddels had toegeven zijn collega per ongeluk te hebben geraakt tijdens werkzaamheden in de groeve. Hij was echter te bang om het ongeluk te rapporteren. De collega is inmiddels gearresteerd.

Er waren al wel eerder berichten over explodeerde mobieltjes. In 2003 raakte een vrouw in Amsterdam lichtgewond nadat haar mobieltje ontplofte. In 2006 ontplofte een oplader van Sony Ericsson waarbij een 3-jarige peuter gewond raakte.

Sydney Morning Herald