Interessant:

Chinees mobieltje ontploft in overhemd

nieuws 11 april 2012 om 10:58

In Bangkok is het mobieltje van een 55-jarige zakenman in een zak van zijn overhemd ontploft; het toestel was vervaardigd in China. Het overhemd was verscheurd en verbrand, maar de man had geen ernstige verwondingen.

De man had het mobieltje in Thailand gekocht voor 3.000áThaise bahts, dat is ongeveer 74 euro. Hij had het toestel gekocht omdat "het zo goedkoop was" en omdat hij er drie simkaarten tegelijkertijd in kon gebruiken: het was een zogenaamd triple-sim mobieltje.

De man had de telefoon al een jaar zonder problemen in gebruik en de avond ervoor was de telefoon nog opgeladen. Tijdens de lunch ontplofte het toestel, dat in een zak van zijn overhemd zat, echter onverwacht. Volgens de Thaise importeur "was het het eerste mobieltje van haar dat ontplofte". De importeur denkt dat er twee oorzaken voor de ontploffing kunnen zijn: de zakenman gebruikte geen standaard batterijen of de telefoon zou lang in het zonlicht hebben gelegen, waardoor oververhitting en vervolgens een exploderende batterij zou zijn veroorzaakt.

In het verleden waren er al vaker verhalen over ontploffende telefoons, bijna altijd afkomstig uit verre landen alsáChinaIndiaáenáGhana. In januari 2009 werd er iets dichter bij huis, in Zweden,áeen klas ontruimd vanwege een ontplofte GSM.

Pattaya Daily News