Interessant:

Sony Ericsson breidt PlayNow-arena uit

nieuws 28 januari 2008 om 16:44

Sony Ericsson heeft deze week een nieuwe mijlpaal aangekondigd in de evolutie van PlayNow, de over-the-air (OTA) download service. Tijdens de MIDEM conferentie in Cannes, Frankrijk, liet Sony Ericsson weten dat zij overeenkomsten heeft gesloten met tien grote platenmaatschappijen.

Hierdoor wordt de bestaande – uitgebreide – catalogus vergroot met vijf miljoen nieuwe tracks. Sony Ericsson onthulde ook het design en de URL voor PlayNow arena én lanceerde PlayNow Uncut (voorheen M-Buzz), dat nieuwe, nog onbekende en niet gecontracteerde artiesten een podium biedt om hun muziek te promoten.

De tien grote internationale en regionale platenmaatschappijen met wie Sony Ericsson overeenkomsten heeft gesloten zijn Sony BMG, Warner Music Group, EMI, The Orchard, IODA, The PocketGroup, Hungama, X5 Music, Bonnier Amigo en VidZone. Sony Ericsson onderhandelt momenteel met een groot aantal regionale maatschappijen om het muziekaanbod nog verder te vergroten en om ook lokale content te kunnen aanbieden. Het overgrote deel van deze content is vrij van rechten.

Sony Ericsson introduceerde PlayNow in februari 2004 als de meest eenvoudige manier om muziek eerst te beluisteren alvorens het als polyfone ringtone te downloaden en kopen. De service bleek succesvol onder consumenten en is nu verkrijgbaar in 32 landen over de hele wereld. Jaarlijks ontvangen zij meer dan 200 miljoen gratis en premium downloads zowel via PlayNow als Fun & Downloads. Sinds de introductie is de omvang van de service aanzienlijk uitgebreid. Deze ontwikkeling ging gelijk op met de ontwikkeling van de Sony Ericsson telefoons en de uitbreiding van functionaliteiten met onder andere mastertones (MP3 ringtones), games, volledige tracks, thema’s en wallpapers. In november 2007 kondigde Sony Ericsson aan om de PlayNow service verder uit te gaan breiden met de PlayNow arena, wat toegang biedt tot een uitgebreid assortiment aan content. Bovendien combineert PlayNow arena de kracht van de PlayNow catalogus met unieke toepassingen zoals TrackID, waarmee je songs kunt identificeren en direct kunt downloaden naar je telefoon of PC.

Eric Rikken, head of Marketing bij Sony Ericsson Benelux, benadrukt het belang van de partnerships waardoor de consument kan beschikken over digitale content en een ongeëvenaarde multimedia ervaring: "We zijn verheugd dat we overeenkomsten hebben kunnen sluiten met zulke kwalitatieve platenmaatschappijen. Dit draagt enorm bij aan het realiseren van onze visie om de PlayNow arena te ontwikkelen als een service in samenwerking met onze partners. Wij willen niets liever dan met de industrie samenwerken. Daarbij willen een op ervaring gebaseerde, intuïtief platform creëren om de consument content aan te bieden. Zo ontstaat een ecosysteem waarbij de consument kan genieten van een unieke multimedia ervaring en de zakelijke partners profiteren van een optimaal businessmodel."

Aangezien mobiele games ook centraal staan bij Sony Ericsson, is de PlayNow arena ook uitgebreid met 250 nieuwe games door bestaande overeenkomsten met top game producenten waaronder EA Games, Gameloft, THQ, Glu, Digital Chocolate en I-Play. Dankzij deze overeenkomsten kan Sony Ericsson haar positie in de mobiele games markt verstevigen.

portablegear.nl