Interessant:

Candy Crush is nieuwste mobiele hype

nieuws 13 juni 2013 om 12:00

Nadat mobiele gamers in voorgaande jaren massaal wegliepen met 'WordFeud' en 'Draw Something' is dit jaar het spel 'Candy Crush Saga' de nieuwste hype in smartphone-gameland.

Candy Crush Saga is een game van King.com voor iOS, Android en Facebook. Het spel is gratis te downloaden, maar voor sommige in-game-items zoals extra zetten of levens moet je betalen. Je kunt de betaalfunctie uitzetten door in-app-aankopen uit te schakelen in de instellingen van je apparaat.

Candy Crush Saga is een puzzelavontuur met meer dan 300 levels waarbij je snoepjes van dezelfde kleur aan elkaar moet koppelen om ze laten verdwijnen. De mobiele edities bieden naadloze synchronisatie met de Facebook-versie.

In 2011 was WordFeud dé grote hype onder smartphone-gamers. Begin 2012 was Draw Someting alweer de volgende gehypte game. Dat liep echter minder goed af: de populariteit was na enkele maanden al snel tanende. Gamedeveloper Zynga - vooral bekend van Farmville - had voor die tijd de developer van Draw Something, OMGPOP, echter al voor ruim 200 miljoen dollar (meer dan 150 miljoen euro) opgekocht. Door deze inschattingsfout moest Zynga in oktober 2012 alweer 95 miljoen dollar afschrijven op OMGPOP, waardoor het in financieel zwaar weer belandde.

Candy Crush Saga
Candy Crush Saga

iTunes App Store