Interessant:

Consumentenbond boos op Dutchtone

nieuws 6 februari 2003 om 00:13

Volgens de Consumentenbond maakt mobiele operator Dutchtone verkeerd gebruik van een test van de Consumentenbond. Dutchtone beweert ten onrechte dat zij de beste zijn in het tot stand brengen van verbindingen.

Uit een kwaliteitstest van de Consumentenbond, in samenwerking met de mobiele operators, Debitel en sTN (organisatie voor zakelijke bellers), kwam naar voren dat alle operators gelijkwaardig waren als het ging om het verbinden van zijn klanten.

Dutchtone kwam daar als beste uit, met een miniem verschil van 0,2%. Volgens de regels van de statistiek is het dan niet mogelijk om te spreken van een significant, ofwel werkelijk, verschil. Het oordeel van de Consumentenbond was dan ook dat alle operators even goed zijn. Dutchtone wist alleen te reageren met de summiere uitspraak dat "bij de schaatskampioenschappen de verschillen ook minimaal zijn, maar daarbij zeg je toch ook niet dat de nummers een tot en met vijf even goed zijn?"

De Consumentenbond heeft nog niet bekend gemaakt welke stappen Dutchtone kan verwachten als men niet met de misleidende reclames stopt. De Consumentenbond wil eerst met Dutchtone om de tafel gaan. Dutchtone verklaarde niet van plan te zijn de campagne te staken. Wel waarschuwt de Consumentenbond dat het uit het verband halen van cijfers van de Consumentenbond, uiteindelijk averechts zal uitwerken voor Dutchtone.

WebWereld