Interessant:

T-Mobile blijft groeien

nieuws 9 november 2006 om 16:49

Het klantenbestand van T-Mobile is in het derde kwartaal van 2006 gegroeid tot 2.466.000. Ondanks een lagere dealervergoeding steeg het totale aantal klanten met 85.000, waaronder 24.000 abonnees en 61.000 prepaid gebruikers. De verwervingskosten per klant daalden van gemiddeld 145 euro naar 129 euro.

Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: “Afgelopen zomer hebben wij aangekondigd dat wij de vergoedingen aan dealers en de subsidies op toestellen naar een gezonder niveau zouden terugbrengen. Ondanks deze lagere vergoedingen hebben wij de groei die is ingezet met de introductie van T-Mobile Flex kunnen volhouden. De EBITDA over de eerste negen maanden van dit jaar bedraagt 118 miljoen euro tegenover 113 miljoen euro over dezelfde periode een jaar geleden. Dat is vooral het gevolg van de groei van het aantal klanten en het daarmee gestegen gebruik.”

Het Web ‘n’ Walk concept van T-Mobile blijft succesvol. Sinds de introductie in september 2005 hebben 49.000 klanten gekozen voor deze mobiele internetvorm. Het datagebruik voor mobiel Internet en SMS blijft sterk stijgen en bedraagt in het derde kwartaal 19% van de gemiddelde omzet per gebruiker. Tot slot is ook het dataverkeer sterk verstegen; tussen mei en september is het totale verkeer verdubbeld tot 2 terabyte.