Interessant:

iPhone 6 ontploft tijdens handsfree-bellen in auto

nieuws 27 juni 2015 om 13:04

Een man uit de stad†Gurgagon India beweert dat zijn twee dagen oude iPhone 6 tijdens het handsfree-bellen in zijn auto is ontploft. De man kon verwondingen voorkomen door het toestel voortijdig uit het raam te gooien.

De man uit India zegt dat hij tijdens het rijden handsfree aan het bellen was, toen hij opmerkte dat zijn iPhone 6†oververhitte en er zelfs vonken uitkwamen. De man bedacht zich geen moment en gooide het toestel uit het raam, waar het bij de impact op straat direct in vlammen uitbarste.

Volgens de man had hij ernstige verwondingen kunnen oplopem als hij niet handsfree had gebeld en het toestel naast zijn gezicht zou hebben gehouden. Hij had het toestel, een grijze uitvoering met 64GB, twee dagen eerder gekocht voor ruim 60.000 Indiase rupees, ruim 840 euro. De man heeft een klacht ingediend bij de politie. Apple weigert vooralsnog commentaar te geven op de kwestie.

Apple iPhone 6
Apple iPhone 6

Apple introduceerde afgelopen mei een†officieel oplaaddock met Lightning-connector, omdat veel niet-officiele opladers risico geven op†kortsluiting en ontbranding.

In het verleden kwam er ook vaak ontploffende iPods voor, onder meer in†BelgiŽ†(2009),†Japan†(2008) en†Amerika†(2007). Voorgaande iPhone-modellen ontploften eerder in†AustraliŽ,†BraziliŽ†en Finland.

Times of India