Interessant:

Eind april richtlijnen voor SMS diensten

nieuws 27 februari 2003 om 22:27

In mei 2003 wil de OPTA een gedragscode lanceren voor commerciële SMS diensten. Dit naar aanleiding van de vele klachten over betaalde SMS diensten. O2 zegt nu al dat de aanpak niet ver genoeg gaat.

De Consumentenbond; OPTA, de toezichthouder van de telecommarkt; Stichting de Ombudsman en de vijf mobiele operators hebben woensdag jongsleden onderlinge afspraken gemaakt voor een gedragscode.

Zo is onder andere afgesproken dat bij iedere betaal SMS duidelijk moet zijn wat hij kost en hoe de dienst stopgezet kan worden.

O2 vindt de afspraken niet ver genoeg gaan, omdat de mobiele operators zelf de gedragscode moeten opleggen aan de derde partijen. O2 vindt dat deze partijen ook door de OPTA gecontroleerd moeten worden. Zoals het nu afgesproken is schuift OPTA de verantwoordelijkheid af, en juist deze derde partijen vormen de grootste klachtenbron voor consumenten.

O2 probeert nu om de derde partijen alsnog in het overleg te betrekken. De OPTA heeft nog niet gereageerd op de kritiek van O2.

Planet Multimedia