Interessant:

OPTA wil gedragscode voor sms-dienst

nieuws 21 februari 2003 om 20:56

De OPTA pleit voor een keurmerk en een gedragscode voor sms-diensten. Zo moeten belbedrijven duidelijk maken wat de precieze kosten zijn van hun sms-diensten.

Eerder deze week kwam Idols in opspraak, omdat het consumenten onduidelijk informeerde over de kosten van het uitbrengen van een stem per sms. Uiteindelijk konden de kosten van een keer stemmen 1,60 euro kosten.

Vanaf 26 februari gaat OPTA, de toezichthouder van tarieven in de telecomsector in Nederland, praten met de mobiele operators en andere aanbieders van betaalde sms-diensten.

Naar aanleiding van een inventarisatie van klachten rondom ergernissen rondom sms-diensten, besloot een gedragscode op te stellen. Zo weet de consument vaak niet hoe de sms-dienst gestopt kan worden. In het uiterste geval moeten aanbieders van sms-diensten zelfs met sancties aangepakt worden, volgens de OPTA.

WebWereld