Interessant:

Wolfgang verbreekt ALDI-exclusiviteit

nieuws 20 november 2014 om 11:28

Wolfgang gaat haar Wolfgang-smartphones binnenkort ook aanbieden via andere kanalen dan haar eigen online kanaal en de ALDI, waar tot voorheen de toestellen exclusief beschikbaar waren.

Wolfgang, een merk van het Nederlandse Ambiance Technology, is de laatste paar jaar erg succesvol dankzij een deal met ALDI, waarbij de toestellen exclusief via deze budget-winkelketen werden aangeboden. Daarnaast waren de Wolfgang-smartphones alleen te koop via Wolfgangs eigen website.

Op de Telecom Time 2014-beurs in Utrecht meldde Wolfgang deze week tegen PortableGear.nl dat het binnenkort haar Wolfgang-smartphones ook via andere offline en online kanalen (waaronder bol.com) gaat aanbieden. Tevens hoopt het bedrijf meer voet te krijgen in de zakelijke markt. Bij de nieuwe strategie hoort ook een nieuw logo: het oude logo (de tekst 'Wolfgang' met omgekeerde 'f') is vervangen door een nieuw logo (een kubistische weergave van het hoofd van een wolf).

Tot slot maakte Wolfgang op Telecom Time bekend met twee nieuwe toestellen te komen: de Wolfgang AT-AS55HD8 (een 5,5-inch Full HD-phalet met een octa-core processor, Android 4.4 en een 13-megapixel camera) en de Wolfgang AT-AS50LTE (een 5-inch HD-smartphone met een quad-core processor, Android 4.4, een 8-megapixel camera en de eerste Wolfgang-telefoon met 4G/LTE-support).

Wolfgang AT-AS55HD8 met nieuwe Wolfgang-logo
Wolfgang AT-AS55HD8 met nieuwe Wolfgang-logo

portablegear.nl