Advertisement
menu sluiten
Hoofdpagina Nieuws tips testen
Telefoons Audio Tablets navigatie camera's e-readers Wearables
zoek

ALDI dual-sim smartphone beschikbaar vanaf 21 april

ALDI dual-sim smartphone beschikbaarapr 12De ALDI Wolfgang dual-sim smartphone met Android 2.3 (AT-AS43D) is vanaf aanstaande zaterdag 21 april bij de ALDI te koop voor € 179,-.
Speel gratis de leuke Multi Mobile Adventure van Tele2!

ALDI kondigde haar serie Wolfgang-smartphones eind februari 2012 aan en beloofde toen meteen dat er snel dual-sim modellen zouden volgen. Het eerste dual-sim Wolfgang-model is vanaf aanstaande 21 april bij ALDI te koop voor € 179,-.

De dual-sim ALDI Wolfgang-telefoon is vervaardigd door AT (Ambiance Technology) en beschikt over een 4,3-inch capacitive touchscreen, een 1GHz-processor, 512MB geheugen (uitbreidbaar middels microSD), een 5-megapixel camera, een VGA-webcam, WiFi, GPS en FM-radio. Dankzij de dual-sim functionaliteit kan je twee simkaarten tegelijkertijd in het toestel gebruiken. ALDI biedt een garantietermijn van twee jaar.

ALDI Wolfgang dual-sim Android-smartphone (AT-AS43D)
ALDI Wolfgang dual-sim Android-smartphone (AT-AS43D)

17 april 2012 - 08:23
Dossier: Smartphones
Bron: ALDI

Reacties

mijn vrouw heeft hem gehaald voo mij ,mooi toestel zei ik alleen er staan geen cijfers op,die zijn zo klijn dat ik ze niet eens zag,hoop dat ik hem weer trug kan brengenjant - 14 okt 2012 14:20

Leuke telefoon.Aldi in Hellevoetsluis had er 14 en er stonden 9 klanten. Kan alleen geen eigen muziekjes/geluiden als beltoon instellen. Ook het hoesje ( waar je apart voor moest bellen) is er nog steeds niet. Na ruim een uur in de wacht te hebben gehangen wisten ze helemaal niets van hoesjes. Zaak wordt bekeken en binnen 5 werkdagen krijg ik hierover bericht. |Maar nu zitten er ook twee "luchtbellen in het scherm ( ja, ik heb het beschermplastic eraf gehaald) Toch niet zo'n succes dus.anja - 5 sep 2012 10:08

Hier vind je de snelstart-handleidingen voor de ALDI Wolfgang dual-sim telefoons:
- ALDI Wolfgang 4.3 (AT-AS43D)
- ALDI Wolfgang 2.8 (AT-AS28D)
- ALDI Wolfgang Messenger (AT-Q9D)PortableGear redactie - 13 aug 2012 14:06

weet iemand of ze nog verkrijgbaar zyn ????
heb echt een nieuwe telefoon nodig !
en deze lijkt me superromee - 7 jun 2012 16:00

Heeft iemand enig iemand of je deze telefoons ook via internet kan bestellen?? Of dat aldi deze nog eens binnen krijgt? Want hier in regio zuid-midden limburg zijn ze nergens meer verkrijgbaar..Michelle - 13 mei 2012 01:17

Mijn vrouw heeft deze telefoon gekocht omdat er 2 sims in kunnen. Verder heeft ze nul komma nul verstand van smartfoons. Het blijkt een heel leuk apparaat te zijn. Mooi, groot helder scherm, twee sims werken goed. Camera nog niet getest omdat er dan eerst een microSD in moet. De batterij gaat lang genoeg mee, ook na 2 uur uitzendinggemist nog niet tot de helft. 1500mhadatu - 11 mei 2012 20:24

@Gert

Eén volle accu moet minstens 145 uur stand-by en 20 uur in vol gebruik by een normale/goede smartphone. Een dag is dus niet voldoende. Maar nog veel belangrijker; voel jij je niet belazerd dat de telefoon een ouderwetse (chip is al twee jaar oud ontwerp) 800 Mhz chip heeft en geen 1GHz Snapdragon? Ik zou me toch behoorlijk voor de gek gehouden voelen, toch. Hoe lang die accu ook mee gaat...Johan - 22 apr 2012 20:58

@Johan, je hebt het mis.......je haalt op 1 accu lading makkelijk een dag!Gert - 22 apr 2012 19:29

Ik heb er wel 1! en hij doet het goed, ondanks dat ik er gisteren de hele dag 'mee gespeeld' heb, was de batterij niet sneller leeg dan met mijn vorige toestel.Marjon - 22 apr 2012 14:00

Ik heb de smarphone in mijn bezit ik ben er super tevreden mee snel en licht fijn in de hand bij de eerste aldi waar ik heen ging stonden ze on 8 uur al kaartjes te verloten dus
snel naar een andre aldi door geraced en ja hoor daar hadden ze er nog 1 totaal geen spijt van deze aankoopyannick - 22 apr 2012 13:58

Te gek voor woorden dat in een gemeente als Maasrssen (Stichtse Vecht) er maar 2 exemplaren werden uitgeleverd. Breukelen was ook reeds door Smartphones heen. Ik zou nog gebeld worden als tst opnieuw leverbaar is. Ben benieuwd...Jaap J.J. Waverijn - 22 apr 2012 13:46

In Beilen 3 mensen voor me, allemaal direct naar de kassa. Inderdaad niet veel telefoons, schat 10 stuks. Om 08:45 was de laatste verkocht. Heb er dus wel een, doet het goed.
We een beetje jammer dat Aldi zo weinig in voorraad neemt.Han - 22 apr 2012 13:45

idem hier. 5 Aldi's gehad tussen 9.00-10.00 uur. Alemaal uitverkocht! Schandalig. Doe dan geen actiewdb - 22 apr 2012 09:43

als de winkelverantwoordelijke er te weinig beteld, heb je de kans dat je het misloopt....maar je kan altijd bestellen bij de kassa. In België nooit probleem dat er te weinig folderartikelen binnen zijn... in een radius van 10km heb ik 10 aldi's waarvan er 2 zijn idem lidl...die altijd teveel bestellen en zelfs weken nadien nog met een voorraad zitten... was idem met tablet ;-)nannan - 21 apr 2012 20:23

Dit is weer een leuke marketingcampagne die één grote winnaar kent namelijk de ALDI. De slachtoffers zijn de mensen die voor niets naar de filialen van de ALDI komen, terwijl de ALDI op voorhand weet wat de uitkomst is en daarmee aangeeft willens en wetens zijn klanten als idioten bahandeld. Het vreemde is dat dit gewoon stategie is aangezien zij dit met andere producten ook doen, bijvoorbeeld de querty versie van de smartphone enige tijd terug. En de klanten maar rennen terwijl ze domweg voor de gek worden gehouden. Daarnaast blijken de opgegeven kenmerken van de smartphone niet overeen te komen met de werlijke situatie, als ik de verhalen hier lee; allemaal pure oplichting! Wat een stelletje losers bij de ALDI, die denken dat consumenten dom zijn ofzo... Pffff, nou ze zullen nog merken dat dit grapje consequenties heeft!Jolanda - 21 apr 2012 18:17

8:15 uur aanwezig aan de deur bij de Aldi in Begeijk. Ik was nr 6. Bij het openen van de deur direct naar de kassa voor een smartphone. De eerste klanten waren een jonge man en een jonge dame. Die kochten drie telefoons, ook een voor mijn moeder zei de damen. Uitverkocht ze hadden er maar drie. Ik ben meteen doorgereden naar de Aldi in Valkenswaard. Daar waren er twee en daar stonden 12 mensen voor de deur om een telefoon. Ik had dus om 8:45 uur al geen enkele kans. Wat een beleid heeft de Aldi. Inderdaad, om daar nog de boodschappen te gaan doen is bij mij over. En maar adverteren zelfs Editie NL heeft het in het nieuws gebracht dat kwaliteit boven andere uitsteekt met een laage prijs. En dan 3 telefoons bij de kassa leggen. Dan moeten ze duidelijk aangeven 1 per klant.
Waardeloze actie, wat worden wij toch voor de gek gehouden, ongelooflijk.
Dag Aldi, mij zie je daar niet meer.
Els - 21 apr 2012 14:29

1/2 uur voor openingstijd al bij het filiaal, blijkt er al iemand voor me te zijn. Wat blijkt; maar 1 telefoon in t filiaal aanwezig ;-( Snel door naar t volgende filiaal en wat blijkt; Ook hier maar 1 exemplaar aanwezig en net voor mijn neus verkocht.
Reactie naar Aldi hoofdkantoor, geen e-mail adres te vinden.
Misleiding ten top; Als je weet dat een je goed prijs/kwaliteit prodruct verkoopt, zorg dan ook voor voldoende aanbod!!gerrie - 21 apr 2012 14:05

Heb een smartphone kunnen bemachtigen en hij werkt goed, alleen zit er inderdaad geen 1GHz processor in. Heb een app (Antutu Benchmark) op de telefoon geïnstalleerd waarmee je kunt zien wat er in zit:

QCT MSM 7X27 SKU2, FREQ: 800.0 MHz, GPU Renderer: Adreno 200. en nog veel meer.

Maar er zit dus geen Snapdragon in van 1Ghz!

Tim - 21 apr 2012 12:29

Tjemig, sta ik om half 9 bij de vestiging van aldi in Poortugaal (onder Rotterdam) met een groep van ca 10 mensen voor mij. Hollen naar de kassa als de zaak opengaat. Is het nog bijna knokken omdat er wordt voorgedrongen bij de kassa. Blijkt dat er maar 3 mensen gelukkig gemaakt kunnen worden met een toestel. Als ik vervolgens, teleurgesteld over het kleine aantal toestellen, vragen stel aan het personeel, lijkt het alsof ze geen nederlands verstaan??? Ze geven in iedergeval geen antwoord op mijn vrgaen en blijven mij heel glazig aanstaren. Wat een afknapper van de aldi om bij zoveel interesse zo weinig toestellen per vestiging te verkopen. pieter - 21 apr 2012 12:09

Ik lag om half 9 voor de deur, met mij 8 anderen, hebben ze er 5, naar andere winkel geraced, 5 over half 9, hadden ze er 4 met zeker 30 gegadigden, maar die ene klant nam ze alle 4,maar heb je zo'n aanbieding,zorg dan voor een wat beter aanbod,reserveren doen ze niet,online verkopen doen ze niet,het is net als alle andere Aldi aanbiedingen alleen te doen als je een vriendje hebt in een winkel,had hem graag willen hebben,maar zit er naast,je kan dus moeilijk oordelen over deze telefoon want het is zo goed als onmogelijk om er een aan te schaffen.Nick - 21 apr 2012 11:07

MISLEIDING!! ALDI en haar beleid! Vanmorgen om 08.15 bij de Aldi aan de Auroralaan in Apeldoorn. 8 personen voor de deur, dat leken er niet teveel. Ik was de 6e persoon in de rij.
Echter er waren er maar 5 binnen gekomen. Jammer klant, maar zo doet ons hoofdkantoor dat altijd volgens de medewerker. Tja, dan maar naar de vestiging aan de Hofstraat.Om 08.40uur kon men mij daar melden dat ze er maar 3 hadden gehad en dat er voor mij dus geen GSM meer was. Op mijn vraag waarom je huis aan huis een folder verspreid en er dan maar 3 in voorraad hebt gaf de dame aan dat dit gebruikelijk is en conform het Aldi beleid is. Ze vertelde verder dat ze dus de hele dag weer het gebruikelijke gezeik hadden in de winkel...Tja, dan maar naar de vestiging aan de Koninginnelaan. Daar om 09.02 aangekomen kon de blonde dame mij melden dat de Wolfgang helemaal uitverkocht was.
Op mijn vraag hoe dit nu toch kon in een half uur tijd, vertelde ze dat er maar 3 exemplaren waren geweest. Ook zij ging zich opmaken voor een ellendige dag. Ja, ze moet de hele dag gaan recht praten wat krom is. Aldi maakt zich volgens het consumentenrecht schuldig aan misleiding. Ik roep iedereen op om geen euro's meer naar deze bedenkelijke organisatie te laten vloeien.Wij doen er in ieder geval geen boodschappen meer. Wellicht is er een jurist onder de lezers die een proefproces wil opstarten tegen deze bedenkelijke manier van het misleiden van consumenten.frederik - 21 apr 2012 09:57

@nanan

ik weet niet waaraan je refereert maar deze smartphone is pertinent niet door ZTE gemaakt!eXtra X - 21 apr 2012 00:27

Ik ben super tevreden met de gsm's van ZTE die verkocht worden via Aldi/orange/mobistar/ea! dit zal mijn nr 4 worden van dit merk! vlot, snel, stabiel en goedkoop ;-) nannan - 20 apr 2012 22:49

beste Rob,

waarom moet men eerst een hoop geld uit geven aan de mobile en de problemen met mensen zoals hier is omschreven te delen,waarom kan het niet zo zijn dat de maker van deze mobile eerst alle specificatiés er neer plaats voordat men er problemen mee ondervind.
u zou het toch ook niet prettig vinden om geld uit te geven waar u geheel niks aan heeft,als alleen frustratie's?????hans - 20 apr 2012 12:41

@ Johan en @ Extra-X:

Ik ben het helemaal met jullie eens over de processor mocht het wel zo zijn dat ze de processor draaien op 1Ghz knijpen ze hem helemaal, dit is inderdaad niet goed voor de betrouwbaarheid van het toestel. Maar goed het kan ook mee vallen wat eerlijk niet denk, ben erg benieuwd naar de reviews van dit toestel. Ik vind de dual sim optie wel erg handig gebruik het zelf ook.Rob - 19 apr 2012 23:17

beste mensen,


bij real. de in duitsland,daar zijn leuke mobile te koop voor erg weinig geld.
zo ook smartphone's,deze winkel is in rees duitsland en heel wat goedkoper dan hier in holland.


gr hanshans - 19 apr 2012 11:24

zijn de smartphoons ook in Belgie verkrijgbaarroger Aerts - 19 apr 2012 10:36

de levensduur van batterijen kun je niet verlegen,vind het ook jammer dat de baterij vover algemeen zeer snel leeg zijn,ook al heb je verschilende aplicatie aan staan.
dit zou niet mogen kunnen,of een twede bat erbij kopen voor het geval het snel leeg geraakt.hans - 19 apr 2012 09:19

reactie,over exstra x,

daar ben ik met u geheel mee eens,anders intrepreteren als realistich is.
en dit is nu wat ik bedoel.
er staat niet in,wat er werkelijk tekoop is,en kunnen de mensen dan nog mobile terug brengen naar aldi.
ik had eerlijk gezegt interesse erin,maar word steeds minder.


gr hans uit gravehans - 19 apr 2012 08:50

het is jammer,dat bij ook deze mobile geen corecte uitleg is,en wij allen niet weten hoe en wat de mobile kan.
er is nog geen review erover.
dus men koopt een mobile op goed geluk.
ik heb nu een htc desire wat goed werkt,4 maanden nu,en ben op zoek naar beter en snellere internet met duals sim.hans - 19 apr 2012 08:44

zijn deze smarts al te koop ?ze zijn toch pas op 21april te krijgen?ton gubler - 19 apr 2012 08:12

Er is iets niet in orde met de actie van Aldi aangaande deze telefoon. De fabrikant in Azië geeft andere specificaties aan (met hetzelfde modelnummer) dan wat Aldi in de folder scpecificeerd. Volgens de fabriek zit er een MSM72XX serie chip in van Qualcomm die op 800MHz draait, en zeker geen Qualcomm Snapdragon van 1GHz zoals Aldi beweerd. Ook de importeur in NL Ambience Technology geeft dezelfde specs als de fabrikant in Azië, namelijk een MSM7227-1 processor van 800MHz. Ik ben bang dat ALDI de zaken mooier voordoet komen dan in werkelijkheid het geval is óf er zit inderdaad een opgevoerde 800 MHz chip in met alles (negatieve) gevolgen van dien; accu sneller leeg (een chip die op een hogere snelheid draait dan toegestaan verbruikt veel meer energie), maar daarnaast is de stabiliteit van het systeem slechter. Ik vraag me af wat hier aan de hand is...Extra X - 18 apr 2012 21:37

Beste heren,
Ik zag deze mobiel in de folder van Aldi staan en was meteen geïnteresseerd. Maar ook omdat verder niemand een Wolfgang (?!) heeft, weet ik niet hoe betrouwbaar deze telefoon voor 179 euro. Daarom ben ik erg benieuwd naar deze keuze. Ook las ik dat de batterij waarschijnlijk erg snel opgaat. Hoe komt dit en zou ik dat kunnen veranderen? Alvast bedankt!No-kia - 18 apr 2012 16:53

Wat ik niet begrijpen kan,is dat er mobile op markt worden gebracht/verkocht met een onduidelijk uitleg er over. Zoals ook deze mobile,en het kost ook nog veel geld. Als u mobile gekocht hebt,kunt u niet meer terug brengen naar aldi,das het probleem.hans - 18 apr 2012 12:04

Het probleem is dat de ingebouwde chipset slechts voor maximaal 800 Mhz geschikt is (msm7227-1) Turbo versie), terwijl deze telefoon gewoon ordinair overklokt is op 1Ghz. Dat kan gewoon geen stabiele telefoon worden. Veel spontane resets en systeemcrashes. Daarnaast zal ook de battery zeer snel leeg zijn, met andere woorden; geen beste koop!
Johan - 17 apr 2012 21:03

Mij lijkt het ook wel een goede telefoon!
Nu nog maar afwachten of hij het doet en dat hij
niet snel stuk gaat! We zullen het zien.Hugo - 17 apr 2012 19:38

Lijkt mij een aardig toestel voor zo'n prijs. Hopelijk werkt hij ook wat je ervan mag verwachten.Martino - 17 apr 2012 16:27