OSAndroid 4.4
Opslag MB
Scherm5,2" (424 ppi)
Camera13,0 megapixel
Foto HTC Desire EYE 1 Foto HTC Desire EYE 2 Foto HTC Desire EYE 3 Foto HTC Desire EYE 4

De HTC Desire EYE is de ultieme selfie-telefoon: dit toestel beschikt niet alleen over een 13-megapixel camera (met dubbele LED-flitser) aan de achterzijde, maar ook over een 13-megapixel frontcamera met dubbele LED-flitser. Deze intelligente dual-LED flitsers aan de voor- en achterkant zorgen voor natuurlijke kleuren, ook als het natuurlijke licht minder wordt. Daarnaast leggen de BSI-sensoren beelden scherp vast, ook in situaties met weinig licht. De drie ingebouwde microfoons van de Desire EYE zorgen voor een hoge audiokwaliteit bij het bellen en tijdens videogesprekken. Verder is het toestel uitgerust met HTC BoomSound, twee versterkte stereo-frontspeakers en een 5,2-inch Full HD-scherm, waarmee je met de HTC Desire EYE zorgt voor een complete multimediabeleving. Met een fysieke cameraknop voor het focussen en het nemen van foto's maak je met één hand de beste shots. De quad-core Qualcomm Snapdragon 801-processor zorgt voor snelle prestaties en dankzij 4G/LTE-support kan je rekenen op hoge datasnelheden. De EYE draait op Android 4.4.2 KitKat en maakt gebruikt van de HTC Sense 6-interface. Nieuw is de HTC EYE Experience camera-software. Face tracking uit de HTC EYE Experience zorgt ervoor dat je altijd optimaal in beeld bent, zelfs als je je beweegt. De camera volgt jouw bewegingen, wat handig is bij videogesprekken. Er kunnen tot vier mensen in dezelfde ruimte in beeld gebracht worden met ieders gezicht perfect gepositioneerd op het scherm. Verder brengt de optie 'scherm delen' voor het eerst desktop-functionaliteit naar videochat op een telefoon. Zo kun je altijd en overal tijdens je videogesprek documenten met je gesprekspartner(s) delen en bespreken. EYE Experience biedt verder de creatieve Split Opname-functie. Hiermee kun je tegelijkertijd foto's en video's maken met de camera's aan de voor- en achterzijde om één 'split screen' afbeelding of video te creëren. Met de functionaliteit 'Plak-mij-erbij' kun je de foto van jezelf, genomen met de camera aan de voorkant, plaatsen in de scene die je hebt geschoten met de camera aan de achterkant. 'Spraak Selfie' zorgt ervoor dat je met je stem de camera kunt bedienen. Met de nieuwe Zoe-app is het tot slot eenvouding om jouw foto's en video's te combineren tot één verzameling highlights op muziek. De HTC Desire EYE beschikt over een spatwaterdicht (IPX7-certificaat) unibody design.

Specificaties

De HTC Desire EYE is voorzien van een 2,3 GHz Qualcomm Snapdragon 801 quad-core processor met 2 GB RAM. De HTC Desire EYE heeft 16 GB intern opslaggeheugen. Dit geheugen is uitbreidbaar met een microSD geheugenkaart. Het vermogen van de accu bedraagt 2.400 mAh. Met de Desire EYE kan je razendsnel mobiel internetten dankzij de 4G (LTE) ondersteuning. De snelheid van 4G heft het verschil tussen thuis en onderweg op, waardoor ook bijvoorbeeld streaming video tot de mogelijkheden behoort. Het toestel ondersteunt verder Bluetooth (voor draadloze communicatie met andere Bluetooth apparaten, zoals headsets) en WiFi (voor draadloze communicatie met thuis- of bedrijfsnetwerken). Foto's en video's maak je met de 13-megapixel camera aan de achterzijde van het toestel. De frontcamera, bijvoorbeeld voor selfies en videogesprekken, heeft een resolutie van 13,0 megapixel. Foto's maken in het donker is mogelijk dankzij de aanwezige flitser. De HTC Desire EYE is uitgerust met een Super LCD3-scherm met een resolutie van 1.080 x 1.920 pixels. TFT (Thin Film Transistor)-LCD is een van de meest toegepaste schermtechnologieën voor telefoons. Super LCD is hiervan een verbeterde versie, die beter zichtbaar is in fel licht. Omdat deze technologie goedkoper is dan het (nog helderder) AMOLED, wordt Super LCD vaak toegepast op smartphones. Super LCD2 en LCD3 zijn weer verbeterde versies van Super LCD. Het scherm van de HTC Desire EYE is daarnaast gemaakt van het stevige Gorilla Glass. Gorilla Glass is kras- en stootbestendig, waardoor je scherm minder snel zal beschadigen. Bovendien is het toestel IP57 gecodeerd, wat inhoudt dat het toestel beschermd is tegen het binnendringen van stof en waterdicht is (maximaal 30 minuten en maximaal 1 meter onder water). De Desire EYE is verkrijgbaar in de kleuren blauw, rood en wit.

Besturingssysteem (OS)

De HTC Desire EYE draait op Android 4.4. Android is het mobiele besturingssysteem van Google. Android 4.4 KitKat is, net als alle versies vanaf 4.0, zowel geschikt voor tablets als smartphones. Nieuw voor versie 4.4 zijn onder meer snellere prestaties en een betere accuduur. Daarnaast is er een nieuwe full-screen immersive mode waarin elke pixel op het scherm wordt weergegeven (en alle interface-elementen worden verborgen). Verder is in deze versie Google Cloud Print (waarmee je via WiFi draadloos kan printen met daarvoor geschikte apps) geintegreerd. Google Hangouts+ is vanaf Android 4.4 de centrale plaats voor communicatie: naast chat- en videogesprekken voeren kan je vanuit Hangouts nu ook SMS- en MMS-berichten versturen. Handig is verder een geintegreerde screen recorder, waarmee je een MP4-video kan maken van activiteiten op het scherm. Voor Android 4.4 zijn ook populaire apps als WhatsApp en Angry Birds beschikbaar in de Google Play Store (Android Market).

Multimedia

De |Merk| |Product| ondersteunt dankzij Android standaard een breed scala aan multimedia-bestandsformaten. Op muziekgebied speel je AAC, AAC+ (vanaf Android 4.1), WAV en natuurlijk MP3 zonder converteren af. Op het gebied van afbeeldingen geldt dat voor JPEG, GIF, PNG of BMP. De standaard videospeler ondersteunt ten slotte H.263, H.264 AVC en MPEG4. Uiteraard is het aantal ondersteunde bestandsformaten altijd uit te breiden door een andere muziek- of videospeler te installeren.

Prijzen en beoordelingen HTC Desire EYE

Van de HTC Desire EYE staan op dit moment geen prijzen in de prijzendatabase van PortableGear. De HTC Desire EYE is door 7bronnen getest met als (gemiddeld) cijfer een 8,0. Lees in het HTC Desire EYE testoverzicht de testen

Specificaties HTC Desire EYE

ProductHTC Desire EYE
Verkoopstart2014