Door PortableGear te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analyse, persoonlijke inhoud en advertenties. Klik hier voor meer informatie.
x akkoord
Interessant:

Huawei boekt miljardensucces in Europa

nieuws 18 december 2015 om 09:41

Huawei heeft aangekondigd dat de totale verkopen in 2015 van de Consumer Business Group boven de mijlpaal van 2 miljard dollar (ruim € 1,8 miljard euro) zijn uitgekomen in West-Europa.

Het gaat hierbij om de verkoop aan wederverkopers. De aankondiging volgt na een indrukwekkende groei van bedrijfsactiviteiten in 2015 in West-Europa, met een jaar-op-jaartoename van meer dan 45 procent in verkoopopbrengsten. Volgens de cijfers van GfK over oktober 2015 heeft Huawei een marktaandeel van 10% van de smartphones in Italië en van 13,8% in Spanje. Waarvan in Spanje meer dan 55% in het midden- en high-end-aanbod van € 400-500 smartphones. Volgens de nieuwste smartphoneverkoopgegevens van Kantar Worldpanel ComTech, is Huawei nu het tweede Android-merk in vijf West-Europese landen. 

Huawei P8
Huawei P8

"Dit succes is hangt samen met onze nieuwe bedrijfsstrategie. Die concentreert zich op drie punten. Ten eerste hebben we ons aanbod uitgebreid in het midden- en high-end smartphonesegment. Wij hebben zeer positieve feedback van consumenten ontvangen op onze vlaggenschepen, zoals de P8 en de Mate S. Ten tweede hebben we onze samenwerking met de belangrijkste telecomoperators en partners versterkt, om zo een win-winsituatie voor elke betrokken partij te creëren. Tot slot hebben we de offline winkelervaring uitgebreid en verbeterd voor de eindgebruiker. Onze producten kunnen worden ervaren in het overgrote deel van de retailhotspots in de regio. Deze inspanningen komen duidelijk tot uiting in de hoge verkoopcijfers, maar ook in de toegenomen naamsbekendheid in de regio", zegt Richard Ren, CEO van de Consumer Business Group van Huawei West-Europa. 

"De snelle groei in West-Europa moedigt ons aan om ons in onze bedrijfsstrategie te concentreren op het premiumsegment. West-Europa is één van onze belangrijkste markten. Nu de wereldwijde merkbekendheid toeneemt, zien we dat we op het goede spoor zitten om een echt geliefd merk te worden", zegt Richard Yu, CEO van de Huawei Consumer Business Group.

Afgelopen jaar ontving de Huawei P8 de Telecom Award 2015 voor beste koop in het high-end segment en de EISA Award voor European Consumer Smartphone 2015-2016.

portablegear.nl