Interessant:

Verizon koop AOL voor 4,4 miljard dollar

nieuws 13 mei 2015 om 09:43

De Amerikaanse telecomoperator Verizon heeft AOL (American OnLine), een van de grootste internetuitgevers in de Verenigde Staten gekocht voor 4,4 miljard dollar.

15 jaar geleden werd AOL overgenomen door Time Warner, maar in 2008 besloten de bedrijven weer uit elkaar te gaan. AOL is marktleider op het gebied van digitale content en advertentieplatforms. Verizon denkt samen met AOL een mobiel platform te creeren, dat zich kan richten op de wereldwijde online advertentiemarkt met een waarde van 600 miljard dollar. AOL is ook eigenaar van veel bekende merken/websites als The Huffington Post, Engadget en TechCrunch. Met de overname zegt Verizon vooral te willen groeien op de digitale markt en online video-markt.

Tim Armstrong, CEO van AOL, zegt over de overname: "Verizon is een leider in mobiel en OTT (over-the-top video) connected platforms, en de combinatie van Verizon en AOL creeert een uniek mediaplatform voor contentaanbieders, consumenten en adverteerders. Verizon en AOL hebben gedeelde visies: de bedrijven hebben al bestaande succesvolle partnerships, en we zien er naar uit om samen met het Verizon-team te werken aan de nieuwe generatie media voor mobiel en video".

In 2013 kocht Verizon Wireless in de VS Vodafone USA uit uit een joint-venture voor een recordbedrag van bijna 100 miljard euro.

Verizon