Interessant:

iPhone 4 elektrocuteert Chinees

nieuws 23 juli 2013 om 16:27

In China ligt een 30-jarige man al tien dagen in coma in een ziekenhuis nadat hij was geŽlektrocuteerd†door zijn iPhone 4 die hij aan een oplader wilde koppelen.

Volgens een Chinese krant zou de man op Shakespeariaanse wijze hebben uitgeroepen "Ik krijg een shock!" toen hij zijn iPhone 4 aan een oplader koppelde. Toen de zus van de man haar broer hoorde schreeuwde, trok ze zo snel als ze kon de oplader uit het stopcontact. Nadat de ambulance was gearriveerd, werd de man gereanimeerd. Drie dagen later was de conditie van de man gestabiliseerd, maar doordat zijn hersenen lange tijd niet genoeg zuurstof hadden gekregen, blijft hij in een coma. Volgens de doktoren heeft de man zeker een electrische schok gehad.

De iPhone en de oplader van de man functioneren nog wel: de oplader bleek echter geen officieel Apple-product. Recentelijk kwamen er ook berichten naar buiten over de electrocutie van een Chinese stewardess, die overleed nadat zij een shock had gekregen toen ze haar iPhone 5 wilde opnemen die aan het opladen was. Ook hier was waarschijnlijk geen officiele oplader van Apple gebruikt.

Eerder ontplofte verschillende malen†iPhone 4-modellen tijdens†vliegreizen. In 2012 ontbrandde†in Finland eveneens spontaan een iPhone (onbekend welk model).

Apple iPhone 4
Apple iPhone 4

ZDnet