Interessant:

Netwerk T-Mobile al langer slecht?

nieuws 6 juni 2010 om 12:52

De problemen die T-Mobile bellers ondervinden bestaan mogelijk al al geruime tijd. Dit blijkt onder andere uit reacties op het T-Mobile klantenforum.

Op het T-Mobile klantenforum, waar je alleen kan inloggen als je klant bent bij T-Mobile uiten tal van abonnees hun onvrede over T-Mobile. Opvallend is dat veel van de klachten betrekking hebben op de periode december 2009 tot en met nu, terwijl T-Mobile het doet voorkomen alsof de klachten van de laatste maand zijn.

Zo schrijft een abonnee op 2 juni: “...Ik ondervind al maanden problemen met t-mobile, sms'jes die niet aankomen of heel erg laat aankomen, verbindingen die wegvallen, geen verbinding kunnen krijgen, internetverbinding erg slecht. Ik heb hier meerdere keren met de klantenservice contact over gehad de afgelopen maanden en elke keer werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. ... ".

T-Mobile forum
T-Mobile forum

Een andere beller deelt deze ervaring en geeft aan dat hij al maanden misschien wel jaren last van problemen met T-Mobile heeft. Het betreft dan met name oproepen die niet doorkomen, en waar je pas uren later een sms'je van krijgt. Weer een ander schrijft: “...ik loop al vanaf vorig jaar te klagen dat het netwerk is en elke x word je afgescheept met de woorden ZAL WEL AAN JE TOESTEL LIGGEN...”

Ook op de redactie van PortableGear kwamen het afgelopen jaar regelmatig klachten binnen over het slechte netwerk van T-Mobile. De problemen waren van gelijke aard als de huidige problemen: geen bereik, echo op de lijn, direct doorgeschakeld worden naar voicemail en notificatie sms'jes die pas uren later door kwamen.

T-Mobile heeft afgelopen week een compensatievoorstel gedaan voor de klanten die gedupeerd zijn door de vele storingen op het T-Mobile netwerk. De compensatieregeling komt er op neer dat je 2 maanden geen abonnementsgeld hoeft te betalen voor mobiel internet. Opvallend is dat de regeling dus geen rekening houdt met de problemen die bellers ondervinden met voice-verkeer. Daarnaast is het onduidelijk hoe iPhone-bezitters worden gecompenseerd. Bij deze bellers zit het internetabonnement immers bij het standaard abonnement in.

Al met al lijkt de compensatieregeling op dit moment aan de karige kant, zeker als de problemen al geruime tijd bestaan. PortableGear is benieuwd naar jouw ervaringen met T-Mobile, en naar jouw mening over de compensatieregeling. Geef je reactie in onderstaand reactieformulier!

portablegear.nl