Sony Xperia X review

Beschikbaar
OSAndroid 6.0
Opslag32 GB
Scherm5,0" (441 ppi)
Camera23,0 megapixel
Foto Sony Xperia X (1)Foto Sony Xperia X (2)

De Sony Xperia X is een smartphone met geavanceerde camerafunctionaliteiten. De Xperia X is in februari 2016 geintroduceerd en sinds mei 2016 verkrijgbaar op de Nederlandse markt. In de Xperia X-serie zijn verder de Xperia XA (met MediaTek Helio P10-processor, geen vingerafdruksensor) en de Xperia X Performance(met Snapdragon 820-processor en vingerafdruksensor) beschikbaar.

Camera Xperia X

Het toestel beschikt aan de achterzijde over een 23-megapixel camera en aan de voorzijde over een zeer lichtgevoelige 13-megapixel camera. De Smart Capture-technologie van de Xperia X helpt bewegingswaas te voorkomen. Met Smart Capture, dat gebaseerd is op de nieuwe functie voor voorspellende hybride autofocus van Sony, kun je iets of iemand kiezen om automatisch te volgen. Het onderwerp blijft in focus, ook als het beweegt, zodat zelfs de meest onvoorspelbare scθnes scherp worden vastgelegd. Handig is de Quick Launch functie om de camera razendsnel op te starten en direct een foto te maken. Met Quick Launch maak je binnen 0,6 seconde een foto.

Scherm en geluid Xperia X

Op het 5-inch Full HD-scherm van de Xperia X, met ingebouwde BRAVIA TV-technologieλn van Sony, worden kleuren zeer helder weergegeven. Dankzij Hi-Res Audio en ondersteuning voor digitale ruisonderdrukking kun verder je in hoge kwaliteit naar muziek luisteren. Middels PS4 Remote Play krijg je via je smartphone toegang tot je PlayStation 4-console en kun je overal in huis blijven doorspelen. De Xperia X is tot slot voorzien van een Qualcomm Snapdragon 650-processor, Sony smart-accubeheer en de vernieuwende Qnovo Adaptive Charging technologie voor tot twee dagen batterijduur.

Verder lezen

Beste high-end telefoons 2016

Android is het mobiele besturingssysteem van Google. Android M (of Android 6.0 Marshmallow)  is vooral gericht op een verbeterde gebruikservaring. Daartoe zijn de constante app-permissies afgeschaft. In Android Marshmallow hoef je slechts eenmaal permissies te geven voor apps, op het moment dat dat nodig is (meestal bij de installatie). In Android Marshmallow introduceert Google verder 'dozing', een speciale modus die alleen actief wordt als de sensoren van je toestel detecteren dat hij niet in gebruik is (bijvoorbeeld als je telefoon alleen op een bureau ligt). Als de dozing-functie actief wordt, gaat je toestel in een soort diepere slaapmodus, wat bespaart op het energieverbruik. Volgens Google kan Android Marshmallow dankzij deze modus zelfs tot 2x de standby-tijd halen van een Android Lollipop-toestel, met dezelfde instellingen. In de dozing-modus blijven wel je wekkers, herinneringen en belangrijke notificaties actief.

Prijzen en beoordelingen Sony Xperia X

De goedkoopste Sony Xperia X kost op dit moment (los) € 338,00. Natuurlijk is de Xperia X ook verkrijgbaar met abonnement. Kijk in het Xperia X prijzenoverzicht voor actuele Sony Xperia X abonnement aanbiedingen. Losse prijzen van de Sony Xperia X vind je hier. De Sony Xperia X is door ιιn or meerdere bronnen getest met als (gemiddeld) cijfer een 6,3. Lees hier de test(en).

Specificaties Sony Xperia X

Sony Xperia X
Ook bekend alsF5121