Komt in Q3
Resolutie42,4 megapixel
ZoomNee
Scherm3,0"
Foto Sony A7R II 1 Foto Sony A7R II 2 Foto Sony A7R II 3 Foto Sony A7R II 4 Foto Sony A7R II 5 Foto Sony A7R II 6 Foto Sony A7R II 7 Foto Sony A7R II 8

De Sony A7R II (ILCE-7RM2) is een systeemcamera in Sony's zeer geavanceerde en professionele Alpha-serie, met een 42,4-megapixel BSI CMOS-sensor met ingebouwde SteadyShot-beeldstabilisatie. Net als de voorgaande Sony A7R is dit model uitgerust met een on-sensor detectiesysteem voor een snelle autofocus, ditmaal tot 40 procent sneller. Dit model biedt daarnaast een verbeterd sluitertijdmechanisme, ingebouwde 5-assige beeldstabilisatie en ISO-waardes die reiken tot 102.400. Met de camera kan je video's in 4K (Ultra HD) vastleggen en foto's in RAW-formaat maken. Het is de eerste digitale camera met een ingebouwde full-frame 4K-videorecorder. De A7R II is compatibel met Sony's E-Mount, FE-Mount en A-Mount objectieven en is voorzien van een high-speed BIONZ X-beeldprocessor voor scherpe details en weinig ruis. Daarnaast beschikt dit model over een XGA OLED Tru-Finder, met een dubbelzijdige lens, waarmee je de beschikking krijgt over een viewfinder met een zeer grote vergrotingsmogelijkheid tot 0,78x voor heldere previews van je opnames. Het 3-inch display van deze full-frame camera is verstelbaar, zodat je vanuit alle hoeken fraaie foto's en video's maakt. Tot slot ondersteunt de Sony A7R II WiFi en NFC, en is de camera volledig compatibel met Sony's PlayMemories Mobile-app voor Android en iOS. Daardoor zijn opnames snel en eenvoudig te delen. In de Alpha-serie verscheen eerder de de Sony Alpha 7 II.

Geheugen en connectivity

De grootte van het opslaggeheugen is onbekend. Het geheugen is uitbreidbaar met een geheugenkaart (SD, SDHC, SDXC en Memory Stick Duo/Pro). De camera ondersteunt verder WiFi (voor draadloze communicatie met thuis- of bedrijfsnetwerken) en NFC (voor draadloze communicatie met andere NFC apparaten, zoals betaalterminals en audio-apparatuur).

Resolutie en lens

De A7R II is uitgerust met een 42,4 megapixel ccd-chip. Dankzij de hoge resolutie kan je foto's afdrukken op posterformaat. Ook uitsnedes van je foto zijn door de hoge resolutie nog steeds scherp af te drukken op groot formaat. Om de camera te gebruiken heb je los verkrijgbare lenzen nodig. Deze lenzen bepalen ook je uiteindelijke zoomrange. Tevens wordt er gebruik gemaakt van image stabilisatie, waardoor kleine bewegingen van de gebruiker worden geneutraliseerd.

Prijzen en beoordelingen Sony A7R II

Van de Sony A7R II staan op dit moment geen prijzen in de prijzendatabase van PortableGear. De Sony A7R II is door 3bronnen getest met als (gemiddeld) cijfer een 8,7. Lees in het Sony A7R II testoverzicht de testen

Specificaties Sony A7R II

ProductSony A7R II
Aankondiging2015