iPod verliest terrein aan Creative, Zune en Sandisk
Voor het eerst sinds een jaar is het marktaandeel van de Apple iPod in de Verenigde Staten minder dan 70 procent. Dit blijkt uit cijfers van marktvorser NPD. Concurrenten Microsoft, Creative en Sandisk profiteerden van de terugval van Apple.
SanDisk profiteerde het meest van de terugval van marktleider Apple. De SanDisk Sansa reeks (e250, c140, c150, m230, m240, m250, e260 ene270) bereikte in maart een marktaandeel van 11,2 procent. Ook Creative deed goede zaken. Het aantal verkochte Creative's steeg van 2,7 procent naar 3,6 procent. De verwachting is dat dit percentage alleen nog maar zal stijgen na de introductie van de bijzonder aantrekkelijk geprijsde
Het marktaandeel van Microsoft bleef constant op 2,5 procent. Het bedrijf uit Redmond blijft echter positief gestemd en wijst op de ontwikkeling van nieuwe modellen en de internationale uitbouw van de Zune.
Gerelateerde producten
- 1 jan. 2005Sandisk Sansa e250
- 2 dec. -1Sandisk Sansa c140
- 1 jan. 2005Sandisk Sansa c150
- 1 jan. 2005Sandisk Sansa m230
- 1 jan. 2005Sandisk Sansa m240
- 1 jan. 2005Sandisk Sansa m250
- 1 jan. 2005Sandisk Sansa e260
- 1 jan. 2005Sandisk Sansa e270
- 4 mei 2007Creative ZEN Stone
- 25 jan. 2007Microsoft Zune