Interessant:

iPhone 6 drie keer zo vaak verkocht als iPhone 6 Plus

nieuws 18 november 2014 om 14:40

Volgens marktonderzoek in de Verenigde Staten werd de 4,7-inch iPhone 6, de eerste 30 dagen na release, drie keer zo vaak verkocht als de grotere (en duurdere) 5,5-inch iPhone 6 Plus.

Dat blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Consumer Intelligence Research Partners (CIRP). Volgens het onderzoek zorgt de 4,7-inch iPhone 6 voor 68 procent van de iPhone-verkoop, waar de 5,5-inch iPhone 6 Plus tussen de 23 en 24 procent voor haar rekening neemt. Beide toestellen samen nemen, slechts vier weken na de release, in totaal 91 procent van de iPhone-verkoop voor hun rekening. De rest komt voor rekening van de oudere iPhone 5S- en 5C-modellen.

Volgens CIRP wordt de iPhone 6 drie keer zo veel verkocht als de iPhone 6 Plus. Het is echter lastig te zeggen hoe veel het Plus-model daadwerkelijk wordt verkocht, aangezien Apple hierover geen cijfers wil geven. Het toestel is echter wel vele malen populairder dan Apple verwacht had, gezien de grote tekorten en lange levertijden ervan.

Uit het onderzoek van CIRP blijkt dat de 'gemiddelde geheugencapaciteit' van de nieuwe gekochte iPhones 48GB is, dubbel zoveel als bij de iPhone-modellen van vorig jaar. Dat is niet verrassend, aangezien de iPhone 6-modellen met 16GB, 64GB of 128GB geheugen komen (het 32GB-model werd geschrapt) en de iPhone 5-modellen met 16GB, 32GB of 64GB. Investeerders verwachten dat Apple rond de feestdagen aan het einde van het jaar meer nieuwe 64GB- en 128GB iPhone 6-modellen zal afzetten, wat de winstmarge van het bedrijf flink ten goede zal komen.

Verder lezen...

- iPhone 6 vs. iPhone 6 Plus: verschil (specs)

Apple iPhone 6 Plus
Apple iPhone 6 Plus

Apple Insider