OSAndroid 6.0
Opslag MB
Scherm5,5" (401 ppi)
Camera12,0 megapixel
Foto Huawei P9 Plus 1 Foto Huawei P9 Plus 2

De Huawei P9 Plus is een grotere uitvoering van de Huawei P9 en volgt de Huawei P8max op. De P9 Plus heeft een 5,5-inch display, press touch en een 3.400 mAh accu (in plaats van 3.000 van de Huawei P9). De overige specificaties zijn gelijk aan die van de Huawei P9. De P9 Plus draait op een octa-core Kirin 955-processor met 3GB RAM en 64GB opslaggeheugen. WiFi, 4G en NFC zijn standaard. De vingerafdruksensor is verbeterd en kijkt nu ook naar het relief van je afdruk voor snellere en nauwkeurigere authenticatie.

Dubbele camera Huawei P9 Plus

De Huawei P9 Plus is uitgerust met twee camera's. Eén camera, de RGB-camera, legt de kleuren van je foto vast en de andere monochrome camera vangt de details van de compositie. Hierdoor maak je foto's van uitstekende kwaliteit. De camera op de P9 presteert uitstekend bij weinig licht doordat de dubbele camera meer licht en detail vastlegt dan een enkele camera. De Leica lenzen bieden de kwaliteit die je van Leica kan verwachten. Bij het maken van een foto kan je kiezen uit drie modi: Standard, Vivid Colors en Smooth colors. In de monochrome modus gebruik je de P9 als een echte zwart-wit camera om monochrome foto's van uitstekende kwaliteit te maken. De diafragma (wide-aperture) feature geeft je tot slot de mogelijkheid om te experimenteren met visuele effecten om bijzondere foto's te maken. Je kan de diafragma aanpassen om allerhande scherptediepte-effecten te creëren. Zo kan je bijvoorbeeld een detail op je foto scherp houden, waarbij de rest van de foto een wazig effect heeft.

Besturingssysteem Huawei P9 Plus

Android is het mobiele besturingssysteem van Google. Android M (of Android 6.0 Marshmallow)  is vooral gericht op een verbeterde gebruikservaring. Daartoe zijn de constante app-permissies afgeschaft. In Android Marshmallow hoef je slechts eenmaal permissies te geven voor apps, op het moment dat dat nodig is (meestal bij de installatie). In Android Marshmallow introduceert Google verder 'dozing', een speciale modus die alleen actief wordt als de sensoren van je toestel detecteren dat hij niet in gebruik is (bijvoorbeeld als je telefoon alleen op een bureau ligt). Als de dozing-functie actief wordt, gaat je toestel in een soort diepere slaapmodus, wat bespaart op het energieverbruik. Volgens Google kan Android Marshmallow dankzij deze modus zelfs tot 2x de standby-tijd halen van een Android Lollipop-toestel, met dezelfde instellingen. In de dozing-modus blijven wel je wekkers, herinneringen en belangrijke notificaties actief.

Prijzen en beoordelingen Huawei P9 Plus

Van de Huawei P9 Plus staan op dit moment geen prijzen in de prijzendatabase van PortableGear. De Huawei P9 Plus is door 2bronnen getest met als (gemiddeld) cijfer een 8,0. Lees in het Huawei P9 Plus testoverzicht de testen

Specificaties Huawei P9 Plus

ProductHuawei P9 Plus
Aankondiging2016