OSToesteleigen
Opslag MB
Scherm2,4" (167 ppi)
Camera2,0 megapixel
Foto Emporia GLAM 1 Foto Emporia GLAM 2

De Emporia GLAM is een seniorentelefoon met een clamshell-design. Het toestel heeft een 2,4-inch display en een buitendisplay. Daarop vind je alle belangrijke informatie zonder dat je de telefoon open hoeft te klappen. Zo wordt de naam van de beller weergegeven, maar ook wordt getoond wanneer je een oproep hebt gemist, een nieuw bericht hebt ontvangen of de accu leegraakt. De lettergrootte kan je helemaal naar eigen behoefte instellen, klein, groot of jumbo. De toetsen van de GLAM zijn voorzien van grote cijfers en letters. Door het uitstekende drukpunt kan je nummers en SMS-berichten heel gemakkelijk invoeren. Daarbij luidt het devies: één toets, één functie: van een verwarrende dubbele bezetting wordt bewust afgezien. Zo is er een aan/uit-toets, een menutoets, een toets voor de favoriete functie en een snelkeuzeknop, waarmee je in het fotoalbum terechtkomt. Aan de zijkant bevinden zich de knoppen voor de camera, de zaklamp en de harder/zachter-knoppen. Bellen is dankzij het uitklapbare formaat heel eenvoudig. Je kan oproepen gewoon aannemen door het toestel open te klappen en beëindigen door het dicht te klappen. Aan de achterkant van het toestel vind je de noodoproepknop. Daaronder kan je vijf nummers uit het telefoonboek opslaan. Wanneer je snel hulp nodig hebt, hoef je alleen maar op deze ene knop te drukken. Tot beschikt de Emporia GLAM over een geïntegreerde 2-megapixel camera, Bluetooth 2.1 en een microSD-kaartslot. Een tafellader wordt meegeleverd.

Specificaties

De Emporia GLAM heeft 8 MB intern opslaggeheugen. Dit geheugen is uitbreidbaar met een microSD geheugenkaart. Het vermogen van de accu bedraagt 1.020 mAh. Het toestel ondersteunt Bluetooth (voor draadloze communicatie met andere Bluetooth apparaten, zoals headsets). Foto's en video's maak je met de 2-megapixel camera. De camera op de Emporia GLAM heeft geen flitser. De Emporia GLAM is uitgerust met een TFT-scherm met een resolutie van 240 x 320 pixels. TFT (Thin Film Transistor)-LCD is een van de meest toegepaste schermtechnologieën voor elektronische apparaten. Deze technologie is relatief goedkoop en de schermen zijn bij normaal licht prima af te lezen. Nadeel is dat TFT-displays in fel (zon)licht vrijwel niet te zien zijn. De Emporia GLAM is enkel verkrijgbaar in de kleur zwart.

Prijzen en beoordelingen Emporia GLAM

Van de Emporia GLAM staan op dit moment geen prijzen in de prijzendatabase van PortableGear. Er is geen beoordeling van de Emporia GLAM beschikbaar.

Specificaties Emporia GLAM