menu sluiten
Hoofdpagina Nieuws tips testen
Telefoons Audio Tablets navigatie camera's e-readers Wearables
zoek

Apple iPod classic review

Foto Apple iPod classic (1)Foto Apple iPod classic (2)Foto Apple iPod classic (3)

De Apple iPod classic is een harddisk mediaspeler. De Apple iPod classic is feitelijk de zesde generatie iPod. Om meer duidelijkheid in de naamgeving te scheppen heeft Apple gekozen voor de naamgeving Apple iPod classic. De classic komt in een 80 en een 160 GB uitvoering. Het uithoudingsvermogen van de batterij bedraagt 30 uur voor muziek en 6 uur voor video. De behuizing is wat compacter dan zijn voorganger, en -chique- volledig van metaal. Met Cover Flow kun je op je iPod classic door je digitale muziek en videocollectie bladeren, net zoals je je cd's of dvd's bekijkt. Cover Flow geeft alle albumillustraties in je muziekcollectie weer in een handig venster dat eruitziet als een verzameling cd's of een jukeboxselectie. Gebruik de pijltjes naar links en naar rechts of de alfabetische schuifbalk om door je albumhoezen te bladeren. Heb je gevonden wat je zocht, dan klik je op de illustratie om het album af te spelen. De maximale speelduur van de Apple iPod classic is met 30 uur uitstekend te noemen. Vanaf 2008 is een nieuwe generatie iPod classic beschikbaar in één slank ontwerp, met 50 procent meer capaciteit.

Prijzen en beoordelingen Apple iPod classic

Van de Apple iPod classic staan op dit moment geen prijzen in de prijzendatabase van PortableGear. De Apple iPod classic is door één or meerdere bronnen getest met als (gemiddeld) cijfer een 8,0. Lees hier de test(en).

Specs en varianten van de Apple iPod classic
iPod classic

2,5" TFT80 GB opslagToesteleigen140 gram104,0 x 62,0 x 11,0 mm